Kildesortering innført på Det juridiske fakultet

Våren 2016 startet vi opp med kildesortering på Det juridiske fakultet. Nye sorteringsstasjoner ble plassert ut, og søppelbøtter ble fjernet fra kontorene.

Enkelte steder på fakultetet er man allerede i gang med kildesortering, men alle fikk den nye typen sorteringsstasjoner. For de fleste ble det også sortering av flere typer avfall enn før.

Tidsplan

  • 20. mai 2016: Domus Nova og Cort Adelers gate 30 (Norsk senter for menneskerettigheter)
  • 28. mai 2016: Domus Academica (Urbygningen), Domus Media og Domus Bibliotheca

I St. Olavs gate 23 og 24 vil det enn så lenge ikke bli innført kildesortering.

Kildesortering av avfall - hva, hvor og hvorfor?

Gå til uio.no/kildesortering for å lese alt om innføringen av kildesortering på UiO. 

Noe du lurer på? 

Ta en titt på svar på vanlige spørsmål ved innføringen av kildesortering

Har du andre innspill og spørsmål?

Ta kontakt på kildesortering@uio.no, eller med lokal prosjektkoordinator på Det juridiske fakultet. 

Prosjektansvarlige på Det juridiske fakultet

Enhetens lokale prosjektmottak har følgende medlemmer:

Rolle Stilling Navn
Ambassadør for kildesortering ved JUS Dekan ved JUS Dag Michalsen
Kildesorteringsansvarlig på  JUS (prosjektkoordinator) Ass. fakultetsdirektør Oddrun Rangsæter
Studentrepresentant Student Lise Marie Sundsbø
HMS-ansvarlig Rådgiver i IT-seksjonen Kari Amby Røine Hegerstrøm
Verneombud Rådgiver ved Institutt for offentlig rett Elisabeth Wenger-Hagene
Kommunikasjonsansvarlig Rådgiver i Kommunikasjonsseksjonen Egil Jahren
Kontaktpersoner på instituttene Kontorsjefer på instituttene Kari Marie Pound Davies, Eli Knotten, Øyvind Henden, Teis Daniel Kjelling, Turid Eikvam
Publisert 11. mai 2016 11:34 - Sist endret 26. okt. 2017 12:32