Finansiert internasjonal mastergrad i Kina

Vår partnerinstitusjon i Kina tilbyr nå engelskspråklige master- og doktorgrader med fullt stipend, og jusstudenter fra vårt fakultet har mulighet til å søke.

China University of Political Science and Law (CUPL) er ansett for å være en av de beste kinesiske universiteter innen juridiske studier. Her kan du nå få muligheten til å ta en master- eller doktorgrad med et stipend som blant annet inkluderer studieavgifter, on-campus studiehybel og lommepenger! Stipendet tilbys kun studenter ved partnerinstitusjoner.

Les intervju med CUPL-student Markus

Frister og søknad

Er du interessert i å søke må du ta kontakt med utenlandskoordinator Jens Peder Lomsdalen senest fredag 7. april 2017. Deretter skal du levere en endelig søknad innen 15. april. Blir du tatt opp skal alle nødvendige dokumenter leveres senest 30. mai.

Skal du søke på mastergradene må du minst ha fullført 3. studieår på jusstudiet, skal du søke på doktorgrad må du ha fullført jusstudiet.

Kina på CVen

Det å ha kinaerfaring begynner å bli et et stort pluss på CVen ifølge Cecilie Figenschou Bakke. Hun leder Kinasatsningen ved Norsk senter for menneskerettigheter (SMR).

Advokatkontorer som Wikborg Rein og DLA Piper har lenge vært etablert i finanssentrumet Shanghai. Med normalisering av forholdet mellom Norge og Kina vil det bli mer næringslivssamarbeid med Kina fremover Norske jurister med kinakompetanse vil bli ettertraktet.

Studieprogrammene

Alle programmene undervises på engelsk og har oppstart i begynnelsen av september 2017.

Fullstendig beskrivelse av Comparative Law-programmet (pdf)

Fullstendig beskrivelse av International Law-programmet (pdf)

Master of Comparative Law (Chinese Law) Program

• Duration: Two years