Nyhetsbrev fra CELL 3/2020

Vi er tilbake på jobb og håper alle har hatt en fin sommerferie. Denne høsten skal alle forelesninger være digitale og vi har jobbet med å legge til rette for opplæring av alle undervisere på ulike tekniske nivåer. Videre har våre studentledere jobbet innenfor sine ferdighetspilarer og blant annet deltatt i samfunnsdebatter og formidlet hva som rører seg ved fakultetet for tiden. Her følger et utvalg av våre aktuelle saker.

Intervju med Sverre Blandhol om boken Smarte forhandlinger

Studentleder, Øystein Kolstad Kvalø, har snakket med professor og faglig leder av pilaren for tvisteløsning, Sverre Blandhol, om boken Smarte forhandlinger som ble gitt ut i mars i år. De snakket om hvordan man kan bli en bedre forhandler og erfaringsbasert læring.

Les intervjuet her

Portrett av Sverre Blandhol
Professor Sverre Blandhold har gitt ut bok om forhandlingsteknikker (foto: privat)

Jusstudentenes offentlige utredninger

Emnet JUS 5502 Lovgivningslære starter opp igjen denne høsten og et nytt kull med studenter skal skrive nye "JOU-er". I anledning frist for oppmelding i emnet har studentlederne, Mira Sofie Stokke og Melissa Sabamali, produsert videoer om fjordårets utredninger og gjennomført et omfattende promoteringsprosjekt.

Les intervjuet med Lovlab-alumni Sindre Buer her

En av utredningene som ble skrevet i fjor var JOU 2019:3 Klimalov for kommuner, i videoen under ser du studentene presentere sin utredning

Flere innlegg og videoer finner du på Jon Christian Fløysvik Nordrums blogg og på CELLs Facebook-side.

Gidske Dekker-Olsen var med på Universitetsplassen live

Portrett av Gidske Dekker-Olsen
Gidske Dekker-Olsen deltok i panel sammen med utenriksminister Ine Eriksen Søreide og Sofie Høgestøl (foto: privat)

Studentleder Gidske Dekker-Olsen var en av to studenter som var med på podcasten Universitetsplassen sine live-sendinger i forrige uke. Hun deltok i en samtale med utenriksminister Ine Eriksen Søreide og førsteamanuensis og faglig leder av pilaren for muntlige ferdigheter og prosedyre, Sofie Høgestøl, om Norges nye rolle i FNs sikkerhetsråd og folkerettens rolle på jusstudiet. Studenter er viktige samfunnsdebattanter.

Se opptak av sendingen her.

I tillegg var Sofie også med på sendingen om USA-valget, og Malcolm Langford om Norden i verden.

Kurs og webinarer

DIKU: 21. august klokken 13:00–14:15 "Hvordan fremme studentaktiv læring?"

NOKUT: 25. august klokken 08:00–09:30 "Hvordan sikres kvaliteten i digital undervisning?"

LINK Senter for læring og utdanning: 25. august klokken 11:0012:00 "Hvordan kan de faglige og sosiale relasjonene opprettholdes gjennom digitale verktøy?"

LINK Senter for læring og utdanning: 25. august klokken 13:0014:00 "Hvordan bruke læringsassistenter som et tillegg til ordinær undervisning"

Andre nyhetsoppslag

Malcolm Langford: Store utfordringer med digitalt lederskap i akademia (Khrono)

Ønsker du å få CELL-nytt tilsendt, eller avslutte tjenesten?

Publisert 20. aug. 2020 17:12 - Sist endret 14. des. 2023 13:56