Samspillet mellom kommunikasjon og tillit i forretningslivet

I 1954 ser Ray Kroc store muligheter i en fast food-restaurant drevet av brødrene McDonalds. Rays ambisjoner, stå på-vilje og forhandlingsteknikk tar det fra å være en enkelt restaurant til å bli en verdensomspennende kjede.

Vi viser filmen "The Founder" fulgt av diskusjon.

Bildet kan inneholde: plakat, font, film.

Photo by The Orchard - © The Weinstein Company

Ray Kroc var imponert av hurtigheten i matproduksjonen til Mac og Dick McDonalds restaurant i California. Kroc ser muligheter til franchise og profitt.

Filmen tar for seg hvordan Kroc manøvrerer seg til en posisjon der han kan overta selskapet og skape en milliardindustri.

Samtidig blir forholdet til de opprinnelige grunnleggerne stadig dårligere. Hvilken rolle spiller kommunikasjon og tillit i denne utviklingen? Må man være hensynsløs for å lykkes?

Vi inviterer deg til å se filmen The Founder i Professorboligen 25. september fra kl. 17 til kl. 20.


Program

17:00-17:05 Velkommen og kort innledning ved Sverre Blandhol og Roar Thun Wægger

17:05-19:00 Filmvisning: The Founder

The story of Ray Kroc, a salesman who turned two brothers' innovative fast food eatery, McDonald's, into the biggest restaurant business in the world, with a combination of ambition, persistence, and ruthlessness.

19:00-19:10 Pause

19:10-19:55 Seminardebatt

19:55-20:00 Avslutning ved Sverre Blandhol og Roar Thun Wægger

 

Det serveres enkel bevertning, deltagelsen krever derfor påmelding.

 

Velkommen!

 

Arrangementskomiteen

Sverre Blandhol, Christopher Olsson Lønes, Roar Thun Wægger 

 

 

 

 

Publisert 19. sep. 2019 10:04 - Sist endret 24. okt. 2022 15:15