
Hvordan kan det ha vært mulig for eieren å dumpe et skip med mannskap og farlig last i en fremmed havn, uten noen rettslige konsekvenser?
Dette er en kronikk, som første gang ble publisert på forskersonen.no 12. september 2021.
Hvordan kan det ha vært mulig for eieren å dumpe et skip med mannskap og farlig last i en fremmed havn, uten noen rettslige konsekvenser?
Dette er en kronikk, som første gang ble publisert på forskersonen.no 12. september 2021.
Arbeidsgruppen analyserer dagens organisering av havbruksmyndighetene og gir ni anbefalinger for hvordan framtidens havbruksforvaltning kan organiseres.
This unique publication provides insightful guidance to key topics within the various phases of petroleum activities.
The editors are experienced oil & gas lawyers, and a short introduction is provided in the book’s presentation of all the authors. In addition to the editors and co-authors Yngve Bustnesli, Hans Petter Nordby, Olav Boye Sivertsen and Tore Ulleberg, a number of other subject matter experts in this field have contributed. Among the contributors are the Scandinavian Institute of Maritime Law Professors Erling Selvig and Ivar Alvik
Edited by Henrik Ringbom, Erik Røsæg, Trond Solvang Skaff boka eller lån den digitale boka på UBO (for ansatte og studenter)
Alice O’Brien and Catherine Banet, 'De-Risking the Hydrogen-CCS Value Chain Through Law', European Energy and Environmental Law Review Volume 30, Issue 2 (2021) pp. 24 – 41