Alle studenttjenester på ett sted

Når Domus Juridica åpner 6. januar vil du få studieinformasjon, studieveiledning, IT-support og bibliotektjenester på ett og samme sted.

Den nye infosenterskranken, med infosenterleder og studieveileder i front
Gleder seg til studentene kommer: Infosenterleder Frode Lyshaugen (t.v.) og studieveileder Alexander Schmidt Aarrestad ved den nye skranken i 2 etasje av Domus Juridica (foto: UiO)

Nå er det slutt på å traske mellom Domus Academica, Domus Bibliotheca og Domus Nova Nova. Med åpningen av Domus Juridica vil Infosenteret, Juriteket og bibliotekskranken ha et felles mottak i 2.etasje.

Alle tjenestene vil få felles telefonnummer og epost: 22 85 95 00 og info@jus.uio.no

Utvidet tilbud

Ved Infosenter-skranken (som du vil finne vis-à-vis bibliotekskranken) vil du nå både få hjelp med studieinformasjon og student-IT. Åpningstidene for skranken blir kl. 08.00-20.00, tilsvarende nåværende åpningstid for Juriteket.

I praksis innebærer dette at du kan få hjelp med typiske Infosenter-spørsmål i vanlig kontortid, og student-IT hjelp gjennom hele åpningstiden.

Men nytt er at du på kveldstid også skal få hjelp med enklere studiespørsmål: Student-IT medarbeiderne kan veilede deg med å finne frem studieinformasjon på nett, og ta imot og videreformidle henvendelser.

Bibliotekskranken vil være bemannet man-fre kl. 08.00-20.00, og lørdag kl. 10.00-18.00.

Studenten i sentrum

Domus Juridica (DJ) ble bygget fordi det var et ønske om å konsentrere studenter, tjenester for studenter og undervisningsfasiliteter i ett bygg her i sentrum.

- Tanken bak en felles førstelinjetjeneste er å ta utgangspunkt i studentenes behov, og ønsket om å gi en god brukeropplevelse der vi ikke sender studentene fram og tilbake, forteller Randi Halveg Iversby, leder av Juridisk bibliotek.

- Nå får vi mye kompetanse samlet ett sted og kan lære av hverandre. Det vi har felles er at vi skal bidra til en godt læringsmiljø for studentene.

Publisert 20. des. 2019 11:07 - Sist endret 20. des. 2019 11:38