Nordic Branding lanserer ny blogg

UiO:Norden-forskningsprosjektet Nordic Branding har lansert ny blogg i sammenheng med formidlingsplanen i dets siste offisielle år. Nordic Branding er et interdisiplinært forskningsprosjekt som utforsker Norden og de nordiske landene som merkevare.

Bildet kan inneholde: produkt, rektangel, tekstil, font, linje.

«Nordic Branding: The Politics of Exceptionalism»

Dets første blogginnlegg, «Nordic Branding: The Politics of Exceptionalism» skrevet av prosjektleder Eirinn Larsen og tidligere prosjektleder Malcolm Langford går i dybden på hva Nordic Brandings forskningsmål har vært, og hva de har oppnådd på de årene de har vært i drift.

Intervju med velferdshistorikeren Klaus Petersen

Dets andre innlegg er et intervju med den danske velferdshistorikeren Klaus Petersen, hvor han forteller om hvordan han kom til å forske på Norden, hva hans tanker er om Nordens ulike merkevarer og hvordan disse merkevarene blir observert og brukt i utlandet.

Veien videre

Flere innlegg og intervjuer kommer de neste månedene, helt fram til Nordic Brandings sluttkonferanse i oktober. Følg med på Nordic Brandings sider for å lese dem.
 

Publisert 12. mai 2021 21:34 - Sist endret 12. mai 2021 22:13