Bli med til Hamburg på forhandlingskonkurranse

Vi søker studenter til å representere UiO i forhandlingskonkurransen Bucerius Mediation Competition. Konkurransen arrangeres 24.-27. november i Hamburg.

Strandpromenade i Hamburg, med svaner i forgrunnen.

Konkurransen arrangeres av Bucerius Law School i Hamburg (illustrasjonsfoto: colourbox.com)

Bucerius Mediation Competition samler over 20 lag fra hele verden. Deltagelse trener deg i blant annet klientrepresentasjon, forhandlingsforberedelser og internasjonale forhandlinger. I tillegg møter du jusstudenter fra hele verden.

UiO, med støtte fra CELL, vil i år for første gang stille med et lag i konkurransen. Vi søker derfor fire studenter fra UiO for å danne et lag.

Konkurransene har ikke omfattende sakskompleks. Det er forhandlingsteknikken som er i fokus. Hvordan kan du du komme til en løsning med motparten?

Frem mot konkurransen må deltagere regne med minst 8 timer forberedelse per uke. Forberedelsene veiledes av forhandlingseksperter og deltakere med erfaring fra lignende konkurranser. Utgifter ved deltakelsen, inkludert reisen og oppholdet, dekkes av CELL.

Frist og søknad

Søknadsfrist onsdag 19. oktober.

Nettskjema for søknad

Vi søker både gode lyttere og overtalende retorikere. All tidligere forhandlingserfaring er relevant, men ikke avgjørende for tildeling av plass. Vi anbefaler alle å søke uavhengig av karakterer. Aktuelle kandidater innkalles til intervju.

Spørsmål kan rettes til Studentprosjektleder forhandlinger ved CELL Sigve Nærø Innselset.

Publisert 12. okt. 2022 15:58 - Sist endret 25. okt. 2022 10:38