Kirsten Sandberg æresdoktor ved Aalborgs universitet

Aalborg universitet utnevner professor Kirsten Sandberg fra Institutt for offentlig rett til årets æresdoktor ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet. Den formelle utnevnelsen vil skje 13.mars 2021.

Portrettfoto av Kirsten Sandberg

Professor Kirsten Sandberg (Foto: UiO)

- Juridisk Institut og Aalborg Universitet vil med Kirsten Sandberg som æresdoktor få en excellent juridisk forsker, der har formået at sætte børns rettigheder på den globale dagsorden, og som fremadrettet kan være med til at sætte retning for menneskeretsforskningen og forskningen på børneretsområdet på Aalborg Universitet, uttaler professor Trine Schultz, Juridisk Institut, Aalborg Universitet.

- Børns rettigheder er et utroligt vigtigt emne at sætte fokus på, og derfor er vi meget stolte over, at Kirsten Sandberg har sagt ja til at blive indstillet som æresdoktor, sier prodekan for uddannelse Malene Gram, Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Aalborg Universitet.

Professor dr.juris Kirsten Sandberg er fra før æresdoktor ved Lunds Universitet. Hun har hatt en rekke verv, blant annet som leder av FNs barnekomite, konstituert dommer i Høyesterett, prodekan for undervisning, og instituttleder ved IOR.

Les mer på nettstedet til Aalborg universitet.

Publisert 14. juni 2020 13:00 - Sist endret 14. juni 2020 13:06