Valgmøte: Presentasjon av dekanteam

Et nytt dekanvalg er rett rundt hjørnet. Mandag 25. september presenterer dekanteamet seg for studenter og ansatte ved Det juridiske fakultet.

Tre personer oppstilt, mann til venstre, to kvinner til høyre.

Dekanteamet med Geir Stenseth (t.v.), Ragnhild Hennum og Maria Astrup Hjort (t.h.). Foto: Silje Naranjo/UiO.

I høst er det dekanvalg ved Det juridiske fakultet. Dekanvalg gjennomføres hvert fjerde år og det nye dekanteamet vil sitte i perioden 2024-2027. Siden det kun meldte seg ett team innen fristen gjennomføres valget i praksis av fakultetsstyret i møte 12. oktober, i tråd med UiOs valgreglement.

Valgkomiteen for høstens dekanvalg har invitert til valgmøte mandag 25. september klokken 12:30. Under valgmøtet får dekanteamet anledning til å presentere seg selv og sine roller, og deres valgplattform. Valgkomiteens leder, Dag Michalsen, vil være ordstyrer under møtet. Dette er en ypperlig anledning for studenter og ansatte til å stille spørsmål til dekanteamet og deres visjoner for de neste fire årene.

Dekanteamet som presenterer seg på valgmøtet er:

• Ragnhild Hennum som dekan.
  • Maria Astrup Hjort som prodekan for studier.
  • Geir Stenseth som prodekan for forskning.

Dekanatet vil med dette få to nye prodekaner. Maria Astrup Hjort tar over vervet etter Marianne Jenum Hotvedt som studiedekan, og Geir Stenseth erstatter Vibeke Blaker Strand som forskningsdekan.

Studenter, ansatte og presse er velkommen til å delta på arrangementet!

Publisert 18. sep. 2023 16:17 - Sist endret 20. sep. 2023 17:12