Unik mulighet for jusstudenter: to stipendier for ECUPLs sommerskole i Shanghai

East China University of Political Science and Law (ECUPL) i Shanghai organiserer en sommerskole i Shanghai fra 16. juni til 06. juli 2019. Sommerskolen tilbyr forelesninger i kinesisk rett og kinesisk rettskultur, ekskursjoner og besøk hos ulike kulturelle og juridiske institusjoner i Shanghai. Mer informasjon finner du i vedlagte brosjyre.

Foto: ECUPL

Til de studentene som blir nominerte fra fakultetet og får opptak fra ECUPL, tilbyr ECUPL et stipend som dekker skolepenger, overnatting, enkelte måltider, sightseeingtur i Shanghai og flyplasstransfer. Studentene må dekke reisekostnader og resterende utgifter selv.

Søkere må ha fullført minst 1 år av mastergraden i rettsvitenskap og ha et karaktersnitt på C eller bedre.

Dersom du er interessert i å delta på sommerskolen, må du sende en kort søknad (der du skriver kort om deg selv, hvor langt du har kommet i studiene og hvilke faglige interesser du har) til j.p.lomsdalen(at)jus.uio.no Du må legge ved et motivasjonsbrev, der du skriver kort om hvorfor du ønsker å delta på sommerskolen, hvilken utbytte du forventer deg av oppholdet og til hva du kan bruke den oppnådde kunnskapen fremover. Dette er et generøst tilbud som har kort svarfrist. For å komme i betraktning må du sende din søknad innen 18. mars.

Fakultetet avgjør etter en samlet vurdering av søknaden, motivasjonsbrevet og karaktersnittet, hvilke studenter som blir nominerte til programmet.

Publisert 12. mars 2019 11:39 - Sist endret 12. mars 2019 11:51