Publisert 27. jan. 2021 15:24

Norges forskningsråd har denne uken kunngjort listen over samarbeids- og forskningsprosjekter som får finansiering  med start i 2021. Prosjektet  «Societal Security and Digital Identities» (SODI) som ledes av Marte Kjørven ved IfP har fått en bevilgning på 24 millioner NOK.

Publisert 24. apr. 2020 11:30

Denne våren skulle Gamle festsal skapt en høytidelig ramme rundt en rekke disputaser ved Det juridiske fakultet. Så ble det vanlige plutselig ikke rutine lenger, og i stedet holdes disputaser nå digitalt. Ved utgangen av april har allerede tre ph.d.-kandidater fått prøve hvordan det er å disputere via en dataskjerm, mens opponenter, veiledere og tilhørere samles via Zoom.

Publisert 27. feb. 2020 14:58

Det virket som science fiction, da to jurister fikk idéen om å koble juss til teknologi. Idéen ble videreført og etter noen år ble SERI Europas ledende senter for rettsinformatikk. Nå er bystene til de to framtidsvisjonærene satt opp i DJs bibliotek.

Publisert 21. jan. 2020 23:47

Under den offisielle åpningen av det nye universitetsbygget Domus Juridica, ble en symbolsk nøkkel overrakt studentene ved Det juridiske fakultet. Endelig har de fått et bygg som legger til rette for både moderne undervisningsformer og et godt studentmiljø.